Betalingsvoorwaarden

Betalingsvoorwaarden Happy Teeth

  1. Deze betalingsvoorwaarden gelden voor de tandheelkundige zorg die wordt verleend in de praktijk van een tandarts of orthodontist, verder zorgverlener genoemd. De betalingsvoorwaarden maken deel uit van de behandelingsovereenkomst.
  2. In deze betalingsvoorwaarden wordt in voorkomende gevallen onder patiënt tevens diens wettelijke vertegenwoordiger verstaan.
  3. De kosten van behandeling worden berekend overeenkomstig de geldende tarievenlijst, zoals deze door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) is vastgesteld en gepubliceerd.
  4. Wanneer de patiënt is verhinderd voor een afspraak dient hij deze uiterlijk 2 werkdagen tevoren af te zeggen. Zegt de patiënt de afspraak niet of niet op tijd af, dan kan de zorgverlener de gereserveerde tijd in rekening brengen.
  5. In geval van een behandeling waarvan de Nederlandse Zorgautoriteit voorschrijft dat er vooraf een prijsopgave wordt gedaan, doet de zorgverlener vooraf een prijsopgave. De patiënt wordt geïnformeerd in geval van complicaties tijdens de behandeling, overschrijding van de behandelduur en/of overschrijding van de begroting met meer dan 15%. De voor een behandeling orthodontie geschatte behandelduur is slechts informatief en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
  6. Eventuele vragen over de rekening dient de patiënt binnen 14 dagen na de notadatum tot de zorgverlener te richten. Voor onafhankelijk advies en voorlichting op tandheelkundig terrein kan de patiënt desgewenst contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), tel. 0900 202 5012 (betaald servicenummer).
  7. De kosten van de behandeling van een patiënt jonger dan 16 jaar zijn verschuldigd door de wettelijke vertegenwoordiger. Een patiënt van 16 of 17 jaar is zelf de kosten van zijn behandeling verschuldigd, tenzij de wettelijke vertegenwoordiger schriftelijk heeft bevestigd dat hij de kosten voldoet. Algemeen 2 | Betalingsvoorwaarden
  8. De patiënt dient de rekening binnen 30 dagen na de notadatum te voldoen. Deze termijn geldt ook indien de patiënt de rekening door zijn zorgverzekeraar rechtstreeks aan de zorgverlener laat betalen.
  9. Indien de patiënt niet binnen 30 dagen na de notadatum heeft betaald, is hij in verzuim zonder dat daartoe nadere ingebrekestelling is vereist. De patiënt ontvangt een betalingsherinnering.
  10. Indien de patiënt niet binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering heeft betaald, is de zorgverlener gerechtigd incassomaatregelen te treffen dan wel derden daarmee te belasten. Vanaf dat moment is de patiënt per maand of een gedeelte daarvan de wettelijke rente verschuldigd, berekend over de periode van verzuim.
  11. Indien de zorgverlener een tweede en eventuele daaropvolgende betalingsherinnering stuurt, is de zorgverlener gerechtigd kosten in rekening te brengen.
  12. Alle gerechtelijke en/of buitengerechtelijke incassokosten, die verband houden met het innen van de gedeclareerde bedragen, komen voor rekening van de patiënt. De buitengerechtelijke incassokosten worden vastgesteld conform het Besluit Vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. BTW die in verband met incassowerkzaamheden aan de zorgverlener in rekening wordt gebracht, zal worden doorberekend aan de patiënt.
  13. Betalingen worden allereerst in mindering gebracht op de oudste openstaande schuld(en).
  14. Bij betalingsachterstand is de zorgverlener gerechtigd om verdere behandeling op te schorten of deze slechts te verrichten tegen contante betaling, tenzij de hoogte van de betalingsachterstand, de noodzaak tot tandheelkundige behandeling of de spoedeisendheid zich hiertegen verzet.
  15. De betalingsverplichting wordt niet opgeschort doordat de patiënt een formele klacht indient over de rekening en/of de behandeling, tenzij de zorgverlener instemt met opschorting van de betalingsverplichting. Betalingstermijn en sancties Betalingsvoorwaarden  
  16. De betalingsverplichting vervalt niet doordat de patiënt de behandelingsovereenkomst opzegt of hij de zorgverlener verzoekt om aan de behandeling gerelateerde informatie en zaken aan een ander over te dragen.
  17. Indien enige bepaling van deze betalingsvoorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet. Deze betalingsvoorwaarden zijn op 19 december 2012 door de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT) (destijds onder de naam van Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT)) gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Utrecht onder nummer 12/2013.

Bent u een patiënt?

Maak een afspraak

Ons Team

Berthilde Wolbers

Berthilde Wolbers

Assistent

Weet je van wie die vrolijke stem is aan de telefoon? Juist, die van Berthilde

gre stegeman

Gré Stegeman

Assistent

50+ en nog steeds van deze tijd! Wereldberoemd in Beilen!

Henriette Meijer

Henriëtte Meijer

Paro- Preventieassistent

Van tandsteen verwijderen tot verdoving toedienen, bij Henriette in de stoel gebeurt alles met een lach.

kim otten

Kim Otten

Tandarts

Kim is tandarts en eigenaresse van Happy Teeth.

Roos Coopmans

Roos Coopmans

Mondhygiënist

Al jaren de vaste mondhygiënist van Happy Teeth, slechte adem? Bel Roos!

samantha feddema

Samantha Feddema

Preventieassistent

Samantha is in december 2018 geslaagd voor haar opleiding voor Prevetieassistent.

Bel voor jouw afspraak: 0593 - 523 742

Behandelingen

Voorkom problemen door goede controle van uw gebit en tandvlees

Tijdens de intake-afspraak vormen wij een totaalbeeld van uw (mond)gezondheid

Tandvleesproblemen ontstaan wanneer tanden niet schoon genoeg gehouden worden.

Onze mondhygiënist reinigt uw tanden op een professionele wijze en zal u voorzien van de juiste adviezen.

Wanneer uw mondgezondheid niet optimaal is, kan dit slechte adem veroorzaken.

Een wortelkanaalbehandeling zorgt ervoor dat de tand of kies behouden kan blijven wanneer deze ernstig ontstoken is. Hoewel de behandeling een slechte naam heeft is dit de behandeling die ervoor zorgt dat je je vrijwel meteen beter zal voelen.

U heeft een gaatje als bacteriën uw tand hebben geïnfecteerd. Deze bacteriën tasten uw tandweefsel aan.

Patienten stop

In onze praktijk vinden wij tijd en aandacht voor onze patiënt/cliënt zeer belangrijk. Vanuit dit standpunt hebben we moeten besluiten dat onze planning het op dit moment niet toelaat om nieuwe patiënten aan te nemen. 

Spoedklachten?

Heeft u een spoedklacht, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, wij doen ons uiterste best om u dezelfde dag nog van uw klacht af te helpen.

Factuur per E-mail

Uw factuur zal zoveel mogelijk via e-mail verlopen, hebben we geen mailadres van u dan zal de rekening via de post komen.